Zuzmócska főz

Joghurtos Guacamole

2016. január 15. 16:22 - Zuzmócska

Hozzávalók:

  • 2 érett (puha) avokádó
  • 2 nagy, érett paradicsom
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 TV-paprika
  • egy fél hegyes-erős paprika
  • egy fél lime leve (egy kis citromé is lehet)
  • egy csapott kávéskanál tört koriandermag
  • egy csapott kávéskanál oregánó (kakukkfüvet is lehet bele tenni)
  • őrölt feketebors
  • egy kis pohár natúr joghurt

hozzavalok.jpg

Elkészítés:

A paradicsomot, a kétféle paprikát, a lilahagymát és a fokhagymát felkockázzuk, majd a robotgépbe töltjük. (Ha botmixerrel csinálod, akkor egy magas falú edénybe.) Az avokádót egy éles kés segítségével körbevágjuk, majd egy csavaró mozdulattal két részre bontjuk (az egyik felében marad a magja). Egy élesebb evőkanál segítségével kikaparjuk a belsejét és a zöldségekhez adjuk. A magot NEM dobjuk ki! Szórjuk meg a zöldségeket fűszerekkel: a sóval, a frissen őrölt borssal, a koriandermaggal (én egész koriandermagot vettem, mozsárban törtem össze), a szárított oregánóval, majd facsarjuk rá a fél lime levét. Adjuk hozzá a natúr joghurtot.

avokadoval.jpg

joghurttal.jpg

Mindezt robotgépben (vagy a botmixerrel) összeaprítjuk – krémes állagú szószt kapunk (én kicsit darabosan jobban szeretem). Az avokádó természetes reakciója, hogy a levegőn megbarnul. Ez az ízét nem befolyásolja, csak nem olyan esztétikus a krém, mintha friss zöld színű lenne. A folyamatot könnyű megakadályozni azzal, ha a guacamoléba beletesszük az avokádómagokat.

kesz.jpg

Sztori:

A guacamolét mindenki másképp készíti el. Otthon elég sokat kísérleteztünk vele édesanyámmal: az avokádót alapvetően fokhagymával és hagymával kevertük össze. Mígnem egyszer egy barátom megmutatta, hogy ő többféle zöldséggel együtt készíti – ezt aztán én is kipróbáltam, a krémes állag eléréséért pedig joghurttal egészítettem ki a receptet. Az így elkészült guacamole remek előétel mártogatósként (pl. nachosszal), vagy egy finom reggeli is lehet fokhagymás-vajas pirítósra kenve. A sokféle nyers zöldség miatt pedig igazi vitaminbomba így a szürke téli napokra!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zuzmocskafoz.blog.hu/api/trackback/id/tr888271846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2016.01.17. 13:13:42

Ugyanezt szoktam megcsinálni, csak kicsit másképpen:
- nem turmixolok, mert felesleges, sokkal finomabb és jobban néz ki (és nem kell annyit mosogatni sem), ha az avokádót villával szétnyomom, a zöldségeket (paradicsom, lila hagyma, fokhagyma és esetleg paprika/uborka kerül bele) apró darabokra vágom, így élvezhetőbb, a krém nekem túl homogén és ezért értékelhetetlen, nem cipőkrémet akarok enni,
- teszek bele olívaolajat, elég sokat (2-3 evőkanál avókádóként, felveszi mindet szépen),
- sokkal kevesebb fűszert használok: csak só és bors, a többi felesleges (hideg az étel, a többi fűszer úgysem érvényesül annyira),
- joghurt helyett kefírt használok,
. citromot nem teszek bele, mert felesleges, ugyanis mások csak az felszíni elszíneződés miatt teszik vele, az meg nem lényeges: 1-2 órán belül nem jelenik meg, 1 nap múlva igen, de akkor az egészet újra összekeverve mindjárt eltűnik.

Egyébként azért is jó étel, mert állítólag igazi negatív energiabomba: több energiába kerül a szervezetnek feldolgozni, mintamai magában az ételben van.

Végül egy kérdés: mi a francot kell egy szakácsblogban előzetesen moderálni? Félsz a trolloktól, hogy belekötnek a tojásba, vagy a só-bors-fűszerekbe? ;)

kék madár 2016.01.17. 13:13:52

a kep alapjan a magok nem hatottak

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2016.01.17. 13:13:57

Ja, és gyere el az Ételfotó workhsopunkra! Hidd el, megéri, már csak a jobb fotók miatt is: a szembevakuzás nem megoldás!
www.fotoskepzo.hu/etelfoto_workshop.php

Zuzmócska 2016.01.17. 13:24:37

@bestpixel: Lehet elsőre nem tűnt fel (haha), de ez egy teljesen amatőr szakácsblog, amit egy huszonéves egyetemista lány csinál. Ezért - ahogy azt a nyitóbejegyzésemben is leírtam - nem célom a konyhaművészet forradalmasítása (mivel én magam is még amatőr vagyok), egy elsőrangú felület/brand felépítése, mindössze hobbiból csinálom az egészet. Főzök az albérletem konyhájában és ezt megörökítem, majd feltöltöm ide. Ennek megfelelő a fotók színvonala is: nincs rendes világításom, sem felszerelésem, nem tudom (és egyébként nem is akarom) megoldani, hogy extrajó minőségű fotókat készítsek az ételekről. Innentől kezdve ugyanis már nem hobbi, hanem munka lenne - amit más felületeken csinálok és az bőven elég. :D
A moderálás pedig azért van (nem gondoltam volna, hogy ez ekkora gond), mert korábbi blog.hu-s blogok tapasztalataiból kiindulva olyan irreleváns, nem csak, hogy bosszantó, de már bántó tartalmak is jöttek kommentben (pl. egy egyszerű filmkritikára nácizás-zsidózás, meg személyeskedő sértegetés), hogy jobbnak láttam ennek elébe menni. Láttam cifra dolgokat és embereket a széles merítésű olvasótáborban... Nyilván nem attól félek, hogy belekötnek a tojásba, hanem egyszerűen nincs szükségem a frusztrált barmok internetes trollkodásaira. :D

Zuzmócska 2016.01.17. 13:26:55

@bestpixel: És köszönöm a javaslatot, kipróbálom így is (bár én szeretem a lime ízét, azért is teszem bele).

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2016.01.19. 06:40:34

@Zuzmócska: Az "extrajó minőség" nem jelenti feltételnül a profizmust, hanem inkább az igényességet. A profi attól profi, hogy munkájából él meg (de már láttam nem egy profit, aki csapnivaló minőséget produkált – nem csak fotókban). De egy amatőr is lehet igényes, még egyszerű családi fotók esetében is. Hozzánk leghinkább ilyen emberek járnak tanulni. Így gondoltam én is az ajánlatomat: 15 000 Ft-ot megér az, hogy megtanuld az ételfotózás alapjait (és még sok mást a jó fotóhoz). A jó ételfotóhoz nem kell feltétlenül milliós fotóstúdió, konkrétan elég egy kompakt fényképezőgép, egy darab alufólia és egy nagyobb kartonlap, amiket a megfelelő módon kell használni fotózáskot a konyhában/szobában. Te is meg tidid csinálni (ahogy sok más gasztroblogger stb. is, aki eljött már). Hogy hogyan, azt meg lehet tudni a workshopon... ;)
süti beállítások módosítása